Problemi alternatora su prilično česti. Verovatno ćete imati neku vrstu problema sa alternatorom u životu vašeg automobila. Sistem punjenja na vašem automobilu igra ključnu ulogu u svemu električnom. Ako vaš sistem za punjenje ne radi ispravno, to može izazvati velike električne probleme. Pogledajmo šta oni rade i kako utvrditi da li nešto nije u redu.

Kako radi alternator?

Glavna svrha alternatora je održavanje baterije. U suštini ono što se dešava jeste da koristi moć motora za stvaranje električne energije i šalje ga na bateriju kako bi je potpuno napunila. Snaga motora se šalje alternatoru preko kajiša za pogon motora, zvončastog kajiša. Zbog toga je toliko važno proveriti kajiš i zamijeniti ga po potrebi.

Kada vozite svoj auto sa svim uključenim uređajima kao što su svetla, brisači vetrobranskog stakla ,radio oni koriste mnogo električne energije. U kolkiko bi svi potrošači na vozilu radili samo na  bateriju ona bi za nekoliko minuta (ponekad više u zavisnosti od toga koliko je vaša baterija dobra) bila prazna i auto bi stao. Da bi se to sprečilo i da bi baterija bila potpuno napunjena, koristimo  alternator.

Problemi kod alternatora

Može biti vrlo teško da dijagnostikujete ove probleme bez ikakvih alata. Problemi sa baterijama često izgledaju kao problemi sa alternatorom i obrnuto. Neke od najčešćih stvari koje se događaju su upozorenje signalne sijalice na kontrolnoj tabli,smanjenje inteziteta svetla pri gašenju motora,trokiranje motora. To su najčešće, ali postoje i drugi.

Kako proveriti napon alternatora?

Da biste proverili da li je vaš alternator ispravan, biće vam potreban digitalni volt ommetar ili DVOM (aku voltmetar). Pomoću ovog alata možete brzo i lako videti koliki je napon alternatora.

Prva stvar koju treba da uradite je da isključite motor. Morate pokrenuti automobil za kasniji test, ali za sada samo ga ostavite. Uzmite svoj voltmetar i stavite crveni vod na pozitivan položaj baterije i crni provodnik na negativnu stranu baterije. Budite sigurni da je vaš voltmetar podešen da čita DC voltažu.

Trebalo bi pročitati iznad 12.65 volti. To bi značilo da je baterija potpuno napunjena. Ako nije, onda imate problema sa alternatorom ili neispravnom baterijom.

Sledeća stvar koju treba da uradite je da uklonite pipalice voltmetra sa baterije i startujete automobil. Zatim vratite pipalice ponovo na bateriju.
Pročitajte napon sa uključenim motorom. Trebalo bi da bude negde u opsegu 13.5-14.5 volta. Ako to jeste, najverovatnije da je alternator u redu. Vreme je da testirate bateriju.

CategoryServisiranje

© 2016 MOTOR DOO JAGODINA | NAJBOLJI PRIJATELJ VAŠEG AUTA