Čeline vs Alu felne

Jedna od najčešćih dilema prilikom kupovine felni jeste da li kupiti aluminijumske ili čelične felne? U ovom tekstu ćemo ukratko sumirati neke od prednosti i nedostataka jednih i drugih i pokušati da vam pomognemo da donesete pravu odluku kada je ovaj izbor u pitanju.

Čelične felne

One nalaze svoju primenu još od početka 20. veka, kada su i počele da se proizvode, pa sve do današnjih dana. Međutim, u poslednje dve decenije prošlog veka aluminijumske felne su preuzele primat od čeličnih. Aluminijumske felne su značajno lakše i imaju veću čvrstoću od čeličnih zbog čega imaju i bolje performanse. Pored toga znatno su atraktivnije od čeličnih po pitanju dizajna i danas je teško zamisliti bilo koji automobil najviše klase bez aluminijumskih felni. S druge strane čelične felne su ekonomičnije, mogu podneti velika naprezanja i lakše su za održavanje.

Gustav Borbet je osnovao kompaniju “Borbet” kao livnicu mesinga davne 1881 godine  u Nemačkom gradu Altena. Godine 1962. ova kompanija počinje da se bavi, između ostalog, i proizvodnjom aluminijumskih felni i ubrzo postaje lider u regionu. Danas je ova kompanija jedan od najvećih proizvođača felni na svetu sa predstavništvima na nekoliko kontinenata.

“Alcar” grupa se bavi proizvodnjom čeličnih i aluminijumskih felni. Među prvima su krenuli da proizvode tzv. “hibridne felne” koje predstavljaju simbiozu kvaliteta čeličnih felni i dizajna aluminijumskih. Ova kompanija ima više svojih predstavništava i distributivnih centara u Nemačkoj, a sedište se nalazi u Austrijskom gradu Hirtenberg. U okviru Alcar grupe posluju i brendovi AEZ Wheels, DOTZ, Enzo i Dezent.

Glavni nedostatak čeličnih felni jeste veća težina i umanjene performanse u odnosu na aluminijumske felne. Vozilo koje ima čelične felne sporije ubrzava i sporije se zaustavlja, mada su se ove razlike u današnje vreme pokazale kao gotovo zanemarljive. Takođe, aluminijumske felne su odnele prednost i u raspoloživosti dizajna kao i u estetskim karakteristikama, jer svaki automobil, bez obzira kojoj klasi pripada, mnogo lepše izgleda sa aluminijumskim felnama.

Iako su znatno atraktivnije od čeličnih, aluminijumske felne imaju i svoje mane i upravo je zimski period taj kada ove mane najviše dolaze do izražaja. Na niskim temperaturama aluminijum postaje krt pa bi čak i prelazak preko ivičnjaka mogao da ošteti felnu. Takođe, so i rupe na putevima mogu da naprave vidljive posledice. Naravno, nedostatak aluminijumskih felni je i njihova cena koja je znatno veća u odnosu na čelične.

Bez obzira na vrstu deformiteta, vršimo popravke čeličnih i aluminijumskih felni svih veličina. Cena usluge se obračunava u zavinosti od oštećenja, a kreće se od 1.000 RSD pa naviše.

ZAKLJUČAK

Preporuka je da se zimi koriste jeftinije čelične felne, jer su aluminijumske podložnije oštećenjima u zimskim uslovima. Svakako da je najbolja opcija da imate dva seta točkova (jedan sa aluminijumskim felnama i letnjim gumama i jedan sa čeličnim felnama i zimskim gumama), međutim ukoliko niste u finansijskoj mogućnosti za tako nešto, onda bi u slučaju da imate aluminijumske felne trebalo da ih održavate i čistite makar jednom nedeljno. Ako ste se pak odlučili za čelične felne onda estetski nedostatak možete rešiti ugradnjom ratkapni ili kupovinom neke modernije varijante čeličnih felni.

CategoryNadogradnja

© 2016 MOTOR DOO JAGODINA | NAJBOLJI PRIJATELJ VAŠEG AUTA